Класному керівнику

Пов’язане зображення

ЗОШИТ СПОСТЕРЕЖЕНЬ ВЧИТЕЛЯ ЗА УЧНЯМИ 2 КЛАСУ (НУШ)

Робота класного керівника спрямована на вдосконалення розвитку цілісної, всебічно і гармонійно розвиненої особистості учня.
         Формуючи систему роботи класного керівника з учнівським колективом, слід приділити належну увагу:
·        згуртуванню та розвитку учнівського колективу;
·        вияву психолого-педагогічних ознак учнівських груп та організації роботи з ними;
·        педагогіці саморегуляції діяльності й особистості дитини;
·        створення умов самовиховання;
·        розвитку гуманного та відповідального ставлення до навчання, поведінки в учнівському колективі;
·        гармонійній взаємодії вчителя, учнів та батьків;
·        розвитку морально-етичних рис особистості;
·        узагальненню досвіду роботи педагогів  та ретроспективному аналізу особистої практики;
·        різноманітним формам роботи з учнівським і батьківським колективами та самим учнем;
·        корекції сімейного виховання, емоційному тонусу та духовному світу учнів і вчителів;
·        використанню народної дидактики;
·        стосункам класного керівника з учителями, учнями та батьками;
·        розвитку комунікативних рис учителів, учнів і батьків.

Характеристика на учня при переході в іншу школу

Вітання для першокласників від першої вчительки.

Запрошення першокласнику на 1 вересня.

Пам'ятка першокласнику!

Бейджик: Першокласник!

Щоденник педагогічних спостережень.

Перевірка щоденників.

Аналіз виховної роботи.

Виховний план (3 клас)

Протокол батьківських зборів.

Вербальне оцінювання школярів.

Тематика бесід із попередження дитячого травматизму.

Бесіди з попередження дитячого травматизму.


Документація класного керівника
   Основним документом класу є класний журнал. Класний керівник починає заповнювати його на самому початку навчального року і веде журнал упродовж року. Всі необхідні записи він робить самостійно, не залучаючи до заповнення журналу учнів класу
   Класний керівник повинен:
·        вивчати журнал не рідше одного разу на тиждень, спостерігаючи за успішністю своїх вихованців;
·        завжди знати причини пропусків учнями навчаль­них днів і окремих уроків;
·        завжди бути в курсі переживань і труднощів своїх ви­хованців;
·        тісно   співпрацювати з учителями-предметниками, пояснювати й доводити до їхнього відома всі проб­леми учнів;
·        чітко й акуратно робити записи в журналі;
·        виконувати всі вимоги навчальної частини.
    Підсумкові оцінки за кожний семестр або рік заносяться класним керівником у зведену відомість. Класний керівник записує в класному журналі імена і прізвища учнів за абеткою, заповнює розділ «Загальні відомості про учнів», відзначає кількість уроків, пропущених учнем, і підбиває підсумки про кількість днів і уроків, пропущених кожним учнем за семестр і навчальний рік.
   Класний керівник відповідає за стан журналу свого класу стежить за систематичністю ведення журналу  вчителями-предметниками, що працюють у класі, аналізує успішність учнів, об'єктивність виставлення підсумкових і семестрових оцінок, відомості про батьків.
     Якщо в житті дитини та в її родині відбулися які-небудь зміни, класний керівник зобов'язаний негайно зафіксувати їх у своєму класному журналі (змінилася адреса, телефон, сімейна ситуація).
       З допомогою класного журналу класний керівник під­биває підсумки успішності класного колективу за на­вчальний тиждень. Класний керівник повинен щотижня аналізувати успішність учнів і повідомляти батьків про їхні на­вчальні результати.
   Форми повідомлення можуть бути різними: запро­шення для індивідуальної бесіди, виставлення оцінок у щоденник класним керівником, виписування ним на окремому аркуші оцінок із журналу та вклеювання їх у щоденник учня.
  Класний керівник систематично аналізує навчальну ситуацію у своєму класі за предметами і звертає увагу вчителів-предметників на:
-         накопичуваність оцінок;
-         об'єктивність виставлення оцінок;
-         індивідуальну роботу з дітьми, що часто хворіють;
-         індивідуальну роботу з учнями із високим рівнем на­вчальних 
           досягнень;
-         індивідуальну роботу  з проблемними учнями.
Особливу увагу класний керівник приділяє аналізу пропусків занять учнями без поважних причин. При цьому він звертає увагу на такі моменти:
-         періодичність пропусків занять;
-         на уроках яких учителів учень найчастіше від­сутній;
-         з ким із однокласників учень пропускає уроки;
-         уроки якого типу найчастіше учень пропускає (кон­трольні роботи,
           усне опитування тощо);  
-         разом із соціальним педагогом або психологом ана­лізує причини
          пропусків уроків та розробляє спосо­би впливу на такого учня.
  Досвідчений класний керівник приділяє велику увагу аналізу участі учня в заняттях з фізичної культури: вивчає участь учнів на цьому уроці, відвідує уроки, аналізує  діяльність у ході уроку учнів, які мають проблеми зі здоров'ям.
   У класному журналі класний керівник зберігає план розміщення учнів класу за партами, яким мають керуватися вчителі-предметники на своїх уроках.
Як працювати зі щоденниками учнів?

Правила роботи класного керівника зі щоденниками учнів:
1. Щоденник має перевірятися класним керівником один раз на тиждень.
2. Учні повинні чітко знати вимоги, які висуває клас­ний керівник до ведення щоденника.
    Щоденник учня має відображати результати його навчальних досягнень без акцентування на особис­тих якостях учня.
    Щоденник учня має відображати його актив­ність у житті класу та результативність його участі в шкільному житті.
    Наприкінці тижня учні можуть підрахувати й зафік­сувати кількість позитивних оцінок за минулий тиждень. Це приємно й батькам — Щоденники треба використовувати для того, щоб підтримувати учня у складні зазирнувши у щоденник дитини, побачити її досягнення за тиждень.
    для нього хвилини життя, аби своїм записом щиро відзначити його успіхи та   досягнення.
     Записи у щоденниках учнів, які робить класний ке­рівник, не повинні бути однотипними й стандартними. Адже учні, особливо на середньому етапі навчання, дуже ревно ставляться до того, що написав учитель у щоденнику, які слова дібрав, відзначаючи їхні досягнення, чи повторив ці слова в щоденнику іншого учня.
    Говорячи про шкільний щоденник, можна запропонувати кілька цікавих заходів, пов'язаних із ним. У багатьох сім'ях шкільні щоденники є родинною реліквією. В архівах багатьох сімей знаходяться щоденники кількох поколінь. У зв'язку з цим цікавою може видатись і класна година, на яку будуть запрошені батьки учнів, дідусі та бабусі і протягом якої прозвучать «щоденникові історії» про значення щоденника у шкільному житті того часу коли вони були дітьми.     Цікавим заходом у межах класної гуморини може стати «Ода щоденникові». Діти вигадують афоризми на слово «щоденник», розповідають фантастичні історії про життя щоденни­ка у різних власників, створюють вірші, присвячені що­деннику, захищають проект щоденника XXI століття.

ПОСАДОВІ  ОБОВ'ЯЗКИ  КЛАСНОГО  КЕРІВНИКА

Організовує:
§  роботу по формуванню колективу класу;
§  створення сприятливих умов для індивідуального розвитку і формування особистості учнів;
§  життя колективу класу відповідно до вікових особливостей та інтересів учнів і вимог суспільства;
§  пропаганду здорового способу життя; проводить фізкультурно-масові, спортивні та інші заходи, які сприяють зміцненню здоров’я учнів у класі;
§  допомогу учням у навчальній діяльності, з’ясовує причини успішності, забезпечує їх усунення;
§  вивчення учнями правил охорони праці, правил вуличного руху, поведінки в побуті, на воді тощо;
§  умови для розвитку обдарованих дітей, вивчає особистість кожного учня в класі, його нахили, інтереси;
§  учнів на проведення робочих загальношкільних лінійок;
§  харчування учнів у шкільній їдальні;
§  чергування учнів класу по школі та у шкільній їдальні згідно графіка;
Сприяє:
§  розвитку в учнів навичок спілкування, допомагає учням вирішувати проблеми, які виникають у спілкуванні з товаришами, вчителями, батьками;
§  здобуттю додаткової освіти учнями через систему гуртків, клубів, секцій, об’єднань, які організовуються в школі, закладах позашкільної освіти за місцем проживання;
§  самовихованню і саморозвитку особистості учня, вносить необхідні корективи в систему його виховання;
§  створенню сприятливих мікро середовища і морально-психологічного клімату для кожного в класі;
§  покращенню умов здійснення навчального процесу, а також доводить до відома завідувача кабінету, дирекції школи інформацію про всі недоліки в забезпеченні освітнього процесу, які знижують працездатність учнів, негативно впливають на їхнє здоров’я.
§  підвищенню своєї професійної кваліфікації;
§  оформленню класного куточка, веденню літопису класу, роботі учнів у шкільній дитячій організації;
Здійснює:
§  інструктаж учнів з безпеки життєдіяльності під час виховних заходів з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів:
§  відповідальність за життя і здоров’я учнів класу під час заходів які він проводить, а також за дотримання їхніх прав і свобод відповідно до законодавства України.
§  постійний контракт з батьками учнів (особами, які їх замінюють);
§  дотримання правил безпеки життєдіяльності під час здійснення навчального процесу та проведення виховних заходів;
§  оперативне інформування адміністрації школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги;
§  планування виховної роботи в класі;
§  ведення у встановленому порядку документацію класу, контролює заповнення учнями щоденників і виставлення в них оцінок, заповнення та контроль ведення вчителями-предметниками класного журналу, систематичне ведення особових справ учнів;
§  періодичне медичне обстеження;
§  дотримання етичних норм поведінки, які відповідають громадському статусу педагога;
§  роботу по профілактиці правопорушень серед учнів класу;
§  роботу по вивченню листка здоров’я кожного учня і оформити відповідну сторінку класного журналу;
§  ведення журналу обліку індивідуальної роботи з учнями, схильними до правопорушень, з учнями з неблагонадійних сімей та з дітьми, що потребують особливої педагогічної уваги;
§  зв’язок з вчителем, що працював з класом у початковій ланці та з вчителями-предметниками з метою з’ясування: ступеня працездатності учня, ступеня пізнавальної діяльності, інтелектуальних можливостей школярів, дітей, що вимагають особливої педагогічної уваги;
§  допомогу вчителям-предметникам  в навчанні і вихованні учнів класу;
§  постійний контроль за пропусками занять учнями, облік в шкільних журналах, класних щоденниках, у журналі обліку відвідування школи, активно реагувати на пропуски занять учнями без поважних причин;
§  систематичний контроль за відвідуванням та зовнішнім виглядом учнів;
§  анкетування учнів з метою вивчення їх інтересів, здібностей, побажань, проводити колективні творчі справи (для організації і планування виховної роботи );
§  ознайомлення з читацькими формулярами учнів з метою вивчення їх читацьких інтересів;
§  для учнів класу екскурсії, зустрічі з цікавими людьми, свята, конкурси;
§  проведення батьківських зборів, лекторіїв для батьків згідно плану роботи школи;
§  належний санітарний стан класного приміщення та збереження обладнання і меблів.
Бере участь:
§  у роботі педагогічної ради школи;
§  у діяльності методичних об’єднань та інших формах методичної роботи.

Має право на:
§  участь в управлінні школою в порядку, визначеному Статутом школи;
§  захист професійної честі й гідності;
§  ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, надання відповідних пояснень;
§  захист своїх інтересів самостійно чи  представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов’язаного з порушенням педагогом норм професійної етики;
§  конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом;
§  вільний вибір і використання методик навчання й виховання, навчальних посібників і матеріалів, підручників;
§  регулярне підвищення своєї кваліфікації;
§  надання учням під час занять і перерв обов’язкових для виконання розпоряджень, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягнення учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку, встановлених Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку;
§  проходження атестації на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію;
§  внесення пропозицій до адміністрації, педагогічної ради про моральне та матеріальне заохочення учнів та їх соціальний захист;
Забезпечує:
§  своєчасне складання встановленої звітної документації;
§  зв’язки учнів із іншими закладами позашкільної освіти дітей, іншими організаціями для спільної діяльності з питань розвитку учнів;
§  своєчасне подання директору школи звіту про свою роботу.
Погоджує:
свою роботу з директором школи та заступником директора школи з виховної роботи.

  ЦИКЛОГРАМА РОБОТИ  КЛАСНОГО

                      КЕРІВНИКА

     Щоденно:


• з'ясування причин відсутності учнів на заняттях, фіксація пропусків у класному журналі;
• бесіди з учнями, що запізнюються на уроки;
• організація чергування по класу;
• індивідуальна робота з учнями;
• контроль зовнішнього вигляду учнів;
• організація харчування.

         Щотижня:


• проведення годин класного керівника;
• перевірка щоденників;
• проведения заходів у класі за планом роботи;
• робота з активом класу, організащя діяльності органів учнівського самоврядування;
• контроль за виконанням доручень;
• організація прибирання закріпленої територіі пришкільної ділянки;
• робота з батьками;
• робота з вчителями, що працюють у класі;
• зустріч зі шкільним лікарем (медсестрою) за довідками про хвороби учнів.

        Щомісяця:


проведения класних зборів;
• проведения бесід з безпеки життедіяльності;
• організація чергування класу по школі;
• відвідування уроків вчителів-предметників у своему класі;
• консультації у шкільного психолога;
• тестування та анкетування учнів з метою вивчення іх індивідуальних особливостей та аналізу розвитку учнівського колективу;
• контроль за станом підручників;
• зустріч з батьківським активом;
• відвідування учнів удома.


Один раз на семестр:


• оформления класного журналу за підсумками семестру, складання звіту;
• заповнення табелів успішності та вручения їх учням;
• проведения батьківських зборів;
• участь у роботі семінару, методичного об'еднання класних керівників;
• аналіз виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи;
• складання плану роботи на канікули

Один раз на рік:


• аналіз плану виховної роботи за попередній та складання на наступний навчальний рік;
• проведення відкритого виховного заходу;
• оформления особових справ учнів;
• статистичні відомості про клас (станом на 5 вересня);
• робота з підручниками (видавання, перевірка, здавання);
• написання характеристик (за необхідністю);
• страхування дітей від нещасних випадків.


Оріентовний перелік документації, яку веде класний керівник:


1. Класний журнал.
2. Особові справи учнів.
3. Табелі успішності.
4. План виховної роботи.
5. Матеріали виховних годин, годин спілкування, тощо.
6. Розробки сценаріїв виховних заходів.
7. Щоденник психолого-педагогічних спостережень за учнями.
8. Щоденник роботи з "важкими учнями".
9. Протоколи батьківських зборів.
10. Матеріали щодо запобігання дитячого травматизму, бесіди з правил дорожнього руху, облік проведения інструктажів.
11. Журнал обліку занять з учнями, які навчаються вдома (якщо такі учиі є).
12. Літопис або фотоальбом класу.


          ПАМ’ЯТКА  КЛАСНОМУ КЕРІВНИКОВІ З
    ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПРАВОПОРУШЕНЬ УЧНІВ


1. Відвідайте всіх учнів вдома. Звертайте увагу на такі питання:
    * який склад сімї ( соціальне та моральне положення);
    * яке робоче місце дитини;
    * взаємостосунки дорослих і дітей;
    * що читає учень, чим захоплюється;
    * його друзі, загальні інтереси;
    * яку роль у вихованні дитини( особливо сина) відіграє батько.

2. Візьміть на облік сімї:
    * де немає контролю з боку батьків за поведінкою дитини;
    * де залишають дітей самих;
    * де в сімях зловживають спиртними напоями;
    * де батьки уникають контактів зі школою;
    * де постійно сваряться дорослі.

3. Дізнайтеся, яке здоровя учня ( медичні показники, з бесід з батьками).

4. Зясуйте, як проходило формування характеру в дошкільному віці.

5. Умійте розкріпостити учня у спілкуванні з вчителями, щоб він міг їм довіритися.
  
6. Шукайте індивідуальний підхід до кожного учня, враховуючи його   психологію, фізичний стан, нахили, захоплення, позитивні
сторони характеру, уміння.
 
7. Пам’ятайте: учень повинен бути зайнятий корисною справою.

Немає коментарів:

Дописати коментар